Go to ...

Ziare Gorj

ultimele stiri din Gorj

RSS Feed

Lecitina – un aliat de încredere al întregului organism


Dacă lecitina ar fi un medicament și nu un nutrient natural, probabil și doctorul ni l-ar prescrie pentru sănătatea creierului, a sistemului nervos, a sistemului cardiovascular și a multor alte organe. Puțini alți nutrienți au atât de multe beneficii asupra sănătății și bunăstării noastre generale.

Lecitina sau fosfatidil colina este elementul de bază al membranelor fiecărei celule din corp și fără aceasta, celulele îmbătrânesc mai repede și nu funcționează optim. Lecitina ajută, de asemenea, la încurajarea metabolismului sănătos al grăsimilor prin emulsionarea grăsimilor. Luarea lecitinei are un impact pozitiv imens asupra sănătății noastre, în special a sănătății ficatului, care afectează apoi multe alte organe.

Lecitina se găsește în nuci, semințe, verdețuri și gălbenuș de ou, însă mai mult ca probabil nu consumăm suficient din aceste alimente pentru a ne asigura aportul optim. Suplimentele de lecitină provin în mare parte din soia, dar nu conțin proteine din soia, deci pot fi luate chiar și de persoanele care au alergie la soia.

Dacă nu avem un aport optim de lecitină, pot apărea probleme de sănătate cum ar fi funcția hepatică slabă, formarea pietrelor biliare, sindromul premenstrual, afecțiuni fibrocistice ale sânilor, memorie slabă, degenerare nervoasă sau nivel ridicat de colesterol.

Lecitina are nenumărate beneficii, printre care:

·       Îmbunătățește memoria – Lecitina ajută creierul să producă unul dintre cei mai importanți mesageri chimici, acetilcolina, care se deplasează între celulele nervoase, creând și accesând amintiri. Mulți oameni observă îmbunătățirea funcției de memorie atunci când iau lecitină, iar aceasta poate fi utilă și în tratarea bolii Alzheimer, cauzată de deficitul de acetilcolină.

·       Susține sănătatea ficatului – Lecitina susține toate aspectele funcției hepatice, cum ar fi asimilarea nutrienților, menținerea echilibrului hormonal și eliminarea toxinelor. De asemenea, protejează ficatul împotriva daunelor cauzate de alcool, poluanți, viruși sau medicamente și este important în tratamentul hepatitei.

·       Protejează arterele – Lecitina reduce nivelul de homocisteină din plasmă, care poate crește riscul bolilor cardiovasculare. De asemenea, crește sensibilitatea celulelor la insulină, scăzând astfel riscul de diabet de tip II. Lecitina contribuie la prevenirea și tratamentul bolilor de inimă și poate scădea ușor hipertensiunea arterială.

·       Contribuie la absorbția antioxidanților – Lecitina joacă un rol important în absorbția antioxidanților liposolubile, cum ar fi vitaminele D, K, A și E.

·       Contribuie la sănătatea femeilor – Lecitina poate ajuta la ameliorarea multor probleme legate de estrogen și este utilă în prevenirea sau inversarea dezechilibrelor hormonale, cum ar fi sindromul premenstrual, fibroamele uterine, sindromul mamar fibrocistic, endometrioza și cancerele legate de estrogen.

·       Încetinește procesul de îmbătrânire, deoarece protejează membrana celulară.

Lecitina are o mulțime de beneficii asupra sănătății noastre, această grăsime având efecte pozitive asupra digestiei, funcției cognitive și echilibrului nostru hormonal. Este recomandat să ne suplimentăm aportul de lecitină cu ajutol suplimentelor naturale. Putem introduce lecitina în alimentația noastră cu ușurință prin administrarea de lecitina din soia Vitaking sub formă de capsule gelatinoase.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *