Go to ...

Ziare Gorj

ultimele stiri din Gorj

RSS Feed

Primii pasi pentru o identitate online pozitiva


Inceputul este cel mai greu pas, iar domeniul online este un mediu destul de dur, care taxeaza in mod direct si cea mai mica greseala, fie ea de imagine sau de constructie a paginii de socializare sau a site-ului. Domeniul de Online Reputation Management este unul vast ce cuprinde elemente de marketing, comunicare, PR, advertising,  dar si altele. Folositi own media (canale media ale companiei, site-ul propriu sa), dar si buyed media (advertorial, influencers etc).  Asadar nu este greu de inteles daca numarul celor care cunosc acest domeniu este unul redus. Dupa cum am scris la inceput, primul pas este cel mai greu de facut, apoi totul vine de la sine. Insa pentru inceput sa privim asupra imaginii si a reputatiei ca si factori principali in construirea si mentinearea reputatiei in mediul online.

Incepem cu o intrebare care poate parea cam ciudata, insa considerand ca inca exista persoane ce nu coreleaza imaginea companiei sau a firmei cu reputatia si vanzarile, intrebarea “Ce este imaginea?” Pentru inceput, nu ne referim la imaginea statica sau video, ci ne referim la brand, la imaginea ca si identitate, fie ca vorbim despre o persoana publica, firma sau institutie. Identitatea este mai mult decat o sigla facuta pe branci sau o pagina de Facebook ce abia are 4 like-uri. O imagine a firmei bine realizata poate sa aduca un profit nu numai in plan financiar ci si o reputatie ce se va traduce in vanzari sau profit direct, dar pe termen lung. Asadar, sfatul nostru pentru cei ce nu cunosc importanta acestui aspect este sa opteze pentru o documentare amanuntita si sa apeleze cu incredere la un expert in identitate si Online Reputation Management.

Sfaturi de la experti in Online Reputation Management

Ei bine, sunteti la inceput, ati pus firma pe roate, si acum asteptati clienti. Este un scenariu destul de popular, defapt este unu prezent in majoritatea cazurilor cand ne referim la firme nou-infiintate, insa exista si exceptii, startup-uri ce par sa detina cheia succesului inca de la inceput. In general antreprenorii tineri sunt cei ce par sa cunoasca mai bine modalitatile de a forma o reputatie si o plaja de potential clienti, insa acest lucru nu este neaparat o generalizare.

Asadar, sunteti la inceput, va bucurati de un nou inceput sau poate de implinirea visului dumneavoastra pe plan profesional, insa ce urmeaza? Identitatea firmei dumneavoastra sau a micii afaceri nu trebuie ocolita si nici neglijata. Primul pas, asa cum orice expert in Online Reputation Management v-ar recomanda, este sa va orientati in a va crea o pagina pe Facebook, dar si pe alte platforme de socializare, Linked In, Twitter, Instagram, etc. Astfel veti putea intra mai usor in dialog cu cei ce rezoneaza cu businessul dumneavoastra si cu ceea ce oferiti. Odata construita aceasta pagina este esential sa o mentineti activa, prin intermediul postarilor, continutului dar si prin interactiuni directe cu cei ce va urmaresc profilul de Facebook de exemplu. Acesta ar fi un prim pas structurat in etape.

Tineti cont de dialog. Traim in era vitezei si a informatiei, asadar este simplu de inteles ca oricine interesat in a afla ceva despre noua dumneavoastra firma va incerca sa afle, insa daca nu va gasi ceea ce cauta foarte repede, cu siguranta isi va indrepta cautarea spre alta firma care stie sa ofere informatiile de care are nevoie un potential client, rapid, transparent si succint. Asadar, faceti tot posibilul pentru a mentine un dialog deschis si transparent cu toti cei care va urmaresc pagina.

Canalele de comunicare sunt multiple. Acum ca aveti un profil sau o pagina de Facebook nu inseamna ca va puteti opri. Evident, foarte multi oameni petrec mai bine de 4 ore zilnic pe aceasta platforma, insa tineti cont si de caracteristicile publicului caruia va adresati produsele si afacerea. Daca oferiti servicii destinate persoanelor de varsta a III-a, este logic ca Facebook nu va va ajuta la potentialul maxim, deci trebuie sa va orientati spre un canal de comunicare accesibil persoanelor varstnice. De asemenea, daca va adresati elevilor, poate Facebook-ul pare o varianta foarte buna, insa sustinerea unor intruniri sau prezentari in fata elevilor reprezinta o cale mult mai buna de comunicare. Ca regula principala in alegerea unuia sau a mai multor canale de comunicare, tineti cont de profilul publicului.

Si in final, niciodata sa nu spuneti ca este de-ajuns. Totul evolueaza si urmeaza un trend ascendent. Pentru a avea o reputatie buna, trebuie sa va setati targeturi inalte, sa creati practic o comunitate. Asadar, porniti cu dreptul in a va construi o identitate pentru succesul firmei dumneavoastra.
Articol scris si publicat pentru iXpr.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *